Nu är hösten i rullning igen och det är även höstschemat! Checka appen för eventuella ändringar i schemat samt nya klasser och koncept! Ni har väl inte heller missat att det är release-vecka för Les Mills klasserna med start nu på lördag den 16/9? Som vanligt firas det med nya koreografier, musik och såklart goodiebags! Boka dig i appen redan nu för att säkra din plats.
FÖLJ OSS PÅ INSTAGRAM!
Publicerat: av Malmö Folkets Park
På @nordicwellnessfolketspark blir du dagligen uppdaterad om nyheter, kampanjer och event! Det har du väl inte missat? Vi ses där!
/Teamet på Folkets Park
NYA BASTUTIDER
Publicerat: av Malmö Folkets Park
Nu öppnar vi äntligen upp bastun till vanliga tider igen! Nu gäller följande öppettider för bastun på Folkets Park:
Vardagar (mån-fre) 17:00-21:00
Helger (lör-sön) 10:00-13:00
Välkomna in och njut!
JULKAMPANJ
Publicerat: av Malmö Folkets Park
Nu smygstartar vi julen med att erbjuda träning för riktigt bra pris, kom in till oss för härlig julstämning och passa på att hitta den perfekta julklappen till dig själv eller någon du tycker om.
Nordic Wellness stödjer Mustaschkampen
Publicerat: av Nordic Wellness
Nordic Wellness är idag en av Sveriges största träningsverksamheter med över 120 klubbar runt om i landet. Här tränar idag över 200 000 människor som alla har egna mål med sin träning och hälsa. Det är tillsammans med dem vi skapar ett gemensamt mål och spänner musklerna för att lyfta Mustaschkampen.
– På ett eller annat sätt påverkas vi alla någon gång i livet av cancer, oavsett om det är vi själva som drabbas eller någon i vår närhet. Det känns helt självklart för mig som VD på ett friskvårdsföretag att göra vad jag kan för att minska antalet drabbade och bidra med pengar till forskningen. Därför ställer Nordic Wellness upp i Mustaschkampen 2016, säger Magnus Wilhelmsson, VD på Nordic Wellness.
Mustaschkampen är en årlig kampanj som pågår under hösten/vintern till förmån för prostatacancer, idag Sveriges vanligaste cancerform. Syftet med kampanjen är att samla in pengar till forskning om sjukdomen samt driva opinionsbildning för en bättre prostatacancervård. Den uppmanar dessutom alla män över 45 år att genomföra en PSA-undersökning.
– Vi är jätteglada att ha fått med Nordic Wellness som en av våra huvudsponsorer då vi i årets kampanj även fokuserar på mäns hälsa. Män motionerar mindre än kvinnor och har en mindre hälsosam livsstil. Det vill vi ändra på, säger Torsten Tullberg, kampanjledare för Mustaschkampen.