Ny utrustning
Publicerat: av Södertälje MorabergVi har fått in tre nya half racks till klubben och det blev så snyggt! Det ska upp nägra pinnar till på sidorna för viktkakor bara.
En ny stretchingyta har vi även fått till höger om löpbanden.
Vi har fått in tre nya half racks till klubben och det blev så snyggt! Det ska upp nägra pinnar till på sidorna för viktkakor bara.
En ny stretchingyta har vi även fått till höger om löpbanden.
Vi välkomnar Jonas Erdinc som ny PT till klubben. Kontakta honom på 073-747 30 03 eller jonas.erdinc@nordicwellness.se för att boka en kostnadsfri konsultation.
Inom kort kommer hans kontaktinformation även finnas under "vi som jobbar här".
Vi har två nya träningsformer att erbjuda på klubben!
Från och med 17 april erbjuder vi MAMA MOVE och BOOTY MOVE. Måndagar och onsdagar 10.00 samt 11.30 kör Hasmik dessa klasser. Boka vi appen, hemsidan eller säg till i receptionen så hjälper vi dig.
Inom kort så kommer vi att fylla på med flera maskiner! Håll utsikt :)
1 hantelställ med mellanvikter
2 löpband
1 Selection benspark
1 Pure hack squat
1 Pure biceps
1 Pure glute
2 Duorack smith/halfrack
Nordic Wellness är idag en av Sveriges största träningsverksamheter med över 120 klubbar runt om i landet. Här tränar idag över 200 000 människor som alla har egna mål med sin träning och hälsa. Det är tillsammans med dem vi skapar ett gemensamt mål och spänner musklerna för att lyfta Mustaschkampen.
– På ett eller annat sätt påverkas vi alla någon gång i livet av cancer, oavsett om det är vi själva som drabbas eller någon i vår närhet. Det känns helt självklart för mig som VD på ett friskvårdsföretag att göra vad jag kan för att minska antalet drabbade och bidra med pengar till forskningen. Därför ställer Nordic Wellness upp i Mustaschkampen 2016, säger Magnus Wilhelmsson, VD på Nordic Wellness.
Mustaschkampen är en årlig kampanj som pågår under hösten/vintern till förmån för prostatacancer, idag Sveriges vanligaste cancerform. Syftet med kampanjen är att samla in pengar till forskning om sjukdomen samt driva opinionsbildning för en bättre prostatacancervård. Den uppmanar dessutom alla män över 45 år att genomföra en PSA-undersökning.
– Vi är jätteglada att ha fått med Nordic Wellness som en av våra huvudsponsorer då vi i årets kampanj även fokuserar på mäns hälsa. Män motionerar mindre än kvinnor och har en mindre hälsosam livsstil. Det vill vi ändra på, säger Torsten Tullberg, kampanjledare för Mustaschkampen.